הטיול השנתי של שכבת י' / מאת איתי רוזמירובסקי ושון ספוז'ניקוב (י8)

הטיול התחיל רשמית בשעה 10:00, כאשר ירדנו מהאוטובוסים לארוחת בוקר קצרה. לאחר מכן התחלנו ללכת לכיוון הגן הלאומי "עין עבדת". הדרך בה עברנו הייתה ארוכה ומעט מפחידה, מה שגרם לנו להטיל ספק בבטיחות המסלול. בדרך ראינו תופעת טבע מעניינת: גשם שירד והצטבר באדמה, ולאחר זמן המים מצאו את דרכם החוצה, ויצרו נחל. נחל כזה יכול להיות פעיל למשך הרבה מאוד זמן.

המסלול ב"עין עבדת" דרש מאיתנו מאמץ רב בעלייה התלולה לגבעה, על מנת לעקוף את הנחל. בנוסף לכך, נדרשנו לנהוג בזהירות מרובה, מכיוון שחלק מהמסלול עבר על צוק גבוה במיוחד. לאחר שסיימנו את מסלולנו בגן הלאומי "עין עבדת", ביקרנו בקבר של דוד בן גוריון ובקבר של אשתו - פולה בן גוריון. למדנו על סיבת קבורתו של בן גוריון בנגב, ועל חייו. לאחר סיור קצר בפארק הצמוד לקברו, יצאנו לדרך למקום הלינה שלנו.

כשהגענו לכפר התחלנו לסדר את חפצנו בחאנים. החאן הוא מעין אכסניה, בה ישנו בחלוקה לקבוצות של בנים ובנות. עם הגעתנו לחאנים ניצלנו את ההזדמנות להתקלח, לנוח ולארגן את עצמנו לערב. בהמשך הערב אכלנו ארוחת ערב שהייתה מאוד איכותית וטעימה לדעתנו. בסוף היום התקיימה מסיבה עם מוסיקה, צחוקים, הפתעות ורגעים בלתי נשכחים.

למחרת בבוקר הייתה השכמה ב6:30, כולם התעוררו לארוחת בוקר ששוב, הייתה איכותית וטעימה לדעתנו. יצאנו לדרך למצפה רמון, ושם היינו בסיור מעניין ומלמד שלימד אותנו על ההיסטוריה של אילן רמון ז"ל ובנו אסף רמון ז"ל. לאחר הסיור התכוננו לטיול האמיתי והארוך שחיכינו לו כל הזמן הזה, בתוך המכתש עצמו. יצאנו לדרכנו ממרכז המבקרים של מכתש רמון אל הדרך התלולה שהיא בעצם הכניסה למכתש.

בזמן שטיילנו במכתש למדנו על היווצרותו. מכתש רמון הוא המכתש הגדול בעולם ומבין הבודדים בעולם. הטיול היה מהנה ומרהיב, ראינו את הנופים המיוחדים של המכתש מלמעלה ומלמטה. ובנוסף, הטיול היה שריפת קלוריות בצורה מעניינת ולא שגרתית.

אחרי כל המסע הארוך הזה נסענו לארוחת צהריים ואכלנו פלאפל. ולאחר מכן נסענו הביתה במשך שעתיים, ונפרדנו מכל הצוות שליווה אותנו למשך המסע.

לסיכום, הטיול השנתי של שכבת י' היה מאוד מהנה, בלתי נשכח, וללא ספק חוויה שלא היינו מוותרים עליה. הוא לימד אותנו על הטבע המדברי ומעט על המורשת הישראלית. אז בהזדמנות שתהיה לכם, לכו להתלהב מהעוצמה שבמדבר.

צילום: איתי רוזמירובסקי (י8)

צילום: דקלה לוי

צילום: אביחי כהן

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.